Love

Review : Baju Akad Nikah & Sanding

www.tips-fb.com

Assalamualaikum suma!

Dah makan?? *tetiba* ..masih dalam mood bulan madu actually & insyaAllah 30 Jun 2012 ni majlis bertandang side Hubby pulak tapi saya blom review apa-apa lagi pasal my wedding kan..sorry u olls..i'm quite bz lately so harini saya rajinkan diri untuk menghupdate serba sedikit about my solemnization & wedding outfit dulu okeh? *wink~*

Akad Nikah ~ Kelabu Taik Hanjeng


Apa pendapat korang dengan both of my outfit? ahaks! i don't care wht do u think anymore sebab i love both of them to the max! sangat suka + puas hati dengan apa yang disarungkan ke badan..kedua-dua baju saya ditempah dari seorang aunty tailor yang biasa-biasa ja tau..tak mampu kot nak hire Hatta Dol Mat, Zerry Zamry bagai nyah..huu~for me, tak kisah la kau pakai baju murah mana pon asal kau konfiden tahap dewa for sure apa yang kau pakai memang akan nampak kebabom..trust me! Bukan apa, macam saya ni bukannya curve body selim melim..semakin nak kawen, badan semakin membesar dengan sihat & kuat..konon beli Jus Mate 5 2 kotak sekaligus konon nak kurus tp sampai sekarang 1 kotak pon tak habis-habis..makan plak pantang jumpa suma nak bedal tolak batu ngan kayu ja..dah tu mcm mana??hee~Tapi tak semestinya nk jadik pengantin kena kurus kering ..kalau kau plus size pon bleh apa kau pakai baju pengantin..awat? orang gemok tak bleh sarung baju pengantin? Ada pengantin yang lagi gedebab dari aku kot bleh ja pakai baju pengantin..meletops gak aih.. *eh korang, aku gemok ka? ka aku nih mempunyai badan yang lebih tough dari Hubby?? :p*

Ok la, berbalik kepada apa yang patut dibincangkan..untuk baju akad nikah, saya mintak aunty tuh wat kan saya baju kurung moden..bahagian kain untuk baju tuh plak saya memang nak sangat buat flowy-flowy gitu..material untuk baju saya tak pasti jenis apa tapi memang baju nikah saya tak ada any beads langsung sebab kat baju tuh dah ada corak bunga meqelit meqelap..material shiffon adalah sangat sesuai untuk kain nampak flowy ye dok? Perasan kan baju nikah Hubby ngan saya a lil bit different colournya? sebab beli timing yang berbeza..click SINI untuk baca..p beli material untuk baju melayu Hubby dulu then beberapa bulan kemudian baru carik material untuk outfit saya..Baju Hubby kitorang tempah kat Pop Soda..kedai tailor cina biasa ja tapi jahitannya kitorang puas hati..Overall, untuk baju nikah saya bagi 4.5 bintang!!

Tema Majlis Sanding ~ Black & Coral

Untuk baju sanding pon aunty tailor yang sama gak watkan untuk saya..saya just designkan itu ini, begitu begini kat dia then dia pon merealisasikan wedding dress impian saya..thank you so much Aunty! Base untuk baju ni tetap saya mahukan jenis yng flowy gak..ada yang cakap saya pakai baju camni menampakkan badan saya besar but as i said before, i don't care what peoples said anymore! It's my wedd..apapon kau cakap aku tetap meletops dari kau.. *cakap dalam hati je la..hee~* saya pilih design dress kembang semangkuk nih sebab nak tutup segala "kelebihan" yang ada..agagaga~ =.="..ye la..curve body i kan meletops nyah haruslah disembunyikan lelemak tepu segala & i'm done!

I love the flowy basement so much! cantikkan u olls..nampak kan ada 2 layers kat flowy dress tuh..and..and..i love the lace patches so much! tak perlu lagi nak beading segala sebab beli-beli memang dah ada beads u olls..tpi tu la kena invest lebih la sikit..harga untuk 1m = RM2++..Secara keseluhannya, material yang digunakan adalah jenis shiffon..saya beli around 6-8metres kain shiffon semata-mata nak bagi nampak flowy yang amat sangat..memang obses dengan kain jenis flowy kan saya ni??hee~all materials bought @ Jakel Alamoda..

Detailing untuk lace patches..
gabungan warna yang mantap isn't it? :)

Veil kecintaan hati..

I love my veil so much!

Veil warna coral ni saya beli kat Jalan Tunku Abdul Rahman..harganya cuma RM50..sangat-sangat awesome kan..asalnya kat veil ni just coral colour semata-mata tapi saya tambahkan batu swarozski *betol x ejaan cenggini??hee~~ warna silver kehitaman sikit supaya tak nampak boring sangat..Untuk tudung pulak, saya just pakai tudung syria..inner kat dalam tuh saya mintak akak office tolong tambahkan lace & beads sikit..baru vogue kan??hee~



Asyik review pasal baju saya ja kan..lupa plak nak review pasal baju Hubby..Baju Hubby kitorang sewa dari Butik De Busana..kitorang sengaja tak nak pakai baju sama warna..nak bagi lain sikit dari biasa..kitorang senadakan sampin & tenggolok untuk disamakan dengan warna baju saya yang coral tuh..tapi for me, warna sampin & tenggolok to more to shocking pink kan?ehmm~tak kisah la janji cantik & ada ala-ala..hee~untuk aksesori, hubby awal-awal lagi cakap tak nak pakai rantai segala..cukup brooch kat tenggolok tuh & keris..tapi not bad kan? tetap kacak kan suamy ku ini?? >.<'

Ok..cukup dah..panjang gak kot sekali review..amik kau..baca sampai berpinar mata..hahah~So, kesimpulanny, outfit akad nikah & sanding saya ngan hubby adalah TERBAEK! hanya tu yang bleh saya cakapkan..sangat-sangat berpuas hati..terima kasih banyak kat Aunty yang susah payah watkan baju saya yang meletops kebabom tu..last but not least, saya nk bgtau harga upah untuk kedua-dua baju saya adalah hanya RM280..
Sekian~



Terima Kasih Daun Keladi.
Nanti Datang Baca Lagi.

20 comments:

Lyaa Suriany said... Click To Reply!

upah baju bape sis?
lya tgh survey price upah baju lak.
hehehe
sbb tgk baju sis cantik sgt

::eLeya:: said... Click To Reply!

Upah jahit 2-2 pasang utk nikah & sanding = RM280 ja dear..tp material suma beli sendiri..around RM1k++.. =)

anariffin said... Click To Reply!

hye sis..jengah blog ni..
coz tgah cari design untuk baju nikah..
im b2b from ganu..still nope late to congrates ur weds kan dear..
thank coz share lots of info..payah betul cari design untuk badan macam sy ni..huhu..keep in touch dear..

Cik Puan Farhana said... Click To Reply!

Dear.. Dlm ngah buntu pike mslh bju x sme warna jumpa blog kamu.. Just nice.. X pedulik apa org kata.. Both of u are just awesome! Salam perkenalan..

::eLeya:: said... Click To Reply!

hee~thanx u darl..nice to know u..
mulut org mmg xbleh tutup ye dok? so wat ja apa yang bleh puaskan hati kita sendirik..pedulikan org lain.. =)

Anonymous said... Click To Reply!

Salam,

saya nak tanye skit.
awk tempah baju u kat mane?
kl ke??
bole share tak kat mane kedai tu.
email saya ea_ni@yahoo.com.
TQ!

::eLeya:: said... Click To Reply!

dear~bju tu i tempah kat area sungai petani ja.. =)

Anonymous said... Click To Reply!

jauh...
=(
ingatkan area kl..

kEtENangan said... Click To Reply!

salam dear :) blh sye dptkan mklumat atau no.phone tukang jahit tu dear? tq so much. nmwy, u look charming.

sal.sabhah0690@gmail.com

0193236317

Anonymous said... Click To Reply!

salam.. blh sye dptkan mklumat tukang jahit tu?

sal.sabhah0690@gmail.com
0193236317

TimMie said... Click To Reply!

baju nikah tu pakai material apa? cantikkk!! :D

::eLeya:: said... Click To Reply!

Timmee~utk bju nikah xsure la jnis kain tu tp mcm lycra sket...utk bride reception gna chiffon :-)

A.N.A said... Click To Reply!

asalamualaikum..

hi..slm pekenalan..sy lala b2b dr sp..x sangka jumpe x-b2b dr sp kt sini..sy mmg tgh cr tailor yg blh jahit bj nikah..aunty cina nie kedai kt mn awk?blh sy pegi cari nanti..

::eLeya:: said... Click To Reply!

A.N.A ~aunty tu bkn chinese..dia malay..dia xdak kedai..just jahit kat rumah ja..area Tmn. Petani Jaya..tau?

A.N.A said... Click To Reply!

tau tmn petani jaya..elaya blh bg direction x nk p umah makcik tu?

::eLeya:: said... Click To Reply!

ehhmm~better u call directly to her k dear..0174675458..panggil aunty ja.. =)

hidayahpaes said... Click To Reply!

cantik baju...ok jgk baju laki n pempuan lain colour but still match.kita ada masalah baju laki xjmpe colour sama dgn baju pempuan...so now dah ada idea..tq, singah2 la sini http://sweetlovelifes.blogspot.com/

::eLeya:: said... Click To Reply!

hee~sgt b'besar hati dpt bg some idea kat u..nice to know u.. =)

A.N.A said... Click To Reply!

dear:tq yer..dpt jugak cr tailor leh wat bj nikah..nanti jemput dtg yer kenduri..tp lmbt lg,hujung thn..hehehe..lala dok kt sg.lalang..

::eLeya:: said... Click To Reply!

lala~wlcome..oohh~sg.lalang..kita dok kat tmn peruda.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...