Love

Wedding Review : Henna

www.tips-fb.com

Assalamualaikum~
Untuk wedding review saya kali ni meh saya nak story sikit pasal Henna @ inai..Entry sebelum ni {LINK} which is saya nak sangat pakai henna yang lukis-lukis..tak nak pakai kat jari ja..sekali seumur hidup kan + saya rasa sangat cantik la kalau pengantin lukis-lukis inai ni..& paling penting bleh bagi effect jari runcing untuk manusia berjari gemok macam saya ni ha..

Macam yang saya informkan before, tukang pasang pelamin, MUA untuk akad nikah saya jugalah merangkap pelukis inai..lepas pasang pelamin, Mastura offer untuk lukis inai siap-siap..which is 2 hari sebelum majlis akad nikah..free okeh! At 1st mintak BFF Harmiza yang lukiskan tp atas faktor kekangan masa dia hand overkan this job to Mastura..hee~kagum & jelez la tengok dia lukis inai..berseni & smooth ja..cantik pon cantik..puas hati la! =)


Design inai ikot kepala Mastura ja..
I trust her..

See~my jari boolat-boolat & gemok-gemok..
Berharap jari akan menampakkan effect runcing dengan design henna..huu~

Abis part tangan..sekali ngan kaki-kaki sekali saya suakn
kat Mastura..hamek kau..

tang kaki pon lukis gak..hee~
tp blah tepi-tepi tu ja..tak over sangat..

Malam sebelum sanding sambung pakai inai kat jari plak..
guna inai jenis daun yang digiling..
Mak Teh saya yang sangat baik hati inaikan saya kaki tangan..
dia siap pakai glove plastik lg tkut nanti tgn dia merah-merah..
hee~

Inai giling memang terbaik..
halus ja..
ahaa! saya letak masking tape dulu supaya inai
tu tak bersememeh & comot sini sana..

bahagian kaki..
memang terseksa kan bila pakai inai ni..
nak tekencing ka terberak ka kena tahan ja
sebab nak jaga inai-inai ni segala..
kalau tak silap, dalam 4 jam gak baru cuci
inai-inai tu semua..siap tertidoq dulu tau..huu~

Ni lah hasilnya..
Cantik tak u olls??
Cepat cakap jari i nampak runcing, kurus..cakap cepat!
ahaks~

Inai kat bahagian kaki ni kurang puas hati la sebab
tak merah sangat..uhuu~
Inai di jari..
Orang cakap, pakai inai ni bergantung jenis darah gak..
ada yang pakai inai sekejap pon dah merah menyala tp
saya ni pakai 4 jam pon tak berapa nak merah sangat but ok la kan..

Last but not least..
hubby pon pakai inai jugak..ehee~
tu pon jenuh psiko dia utk pakai..lelaki kan pepaham je la..

Till then...
daa~


Terima Kasih Daun Keladi.
Nanti Datang Baca Lagi.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...