Love

Lafaz Taklik Negeri Kedah (Terjemahan Rumi)

www.tips-fb.com

 
Lafaz Taklik Kedah

Source : Mrs. Kecik

 Teks lafaz taklik di Negeri Kedah adalah di dalam bahasa Jawi (Sumber: MAIK){LINK}
Bagi B2B Negeri Kedah haruslah make sure bakal suami anda boleh baca tulisan jawi ye..
Bagi yang agak kureng mahir jangan risau saya ada google ttg Lafaz Taklik Kedah nih
siap dalam tulisan Rumi lagi..Tapikan kalau yang terror Jawi pon kalau dah nervous tuh yang terror pon boleh
terterap kot..huu~
So jom print bagi kat bakal suami ye..
Saya dah bagi kat En.Tunang gak supaya dia familiar dengan
ayat-ayat Lafaz Taklik nih..

Terjemahan Lafaz Taklik dlm RUMI
Adalah saya (nama suami) dengan ini bertaklik, jika : 1) Saya tidak berma'syarah yang ma'ruf dengan isteri saya (nama Isteri) sama ada saya meninggalkan di dengan sengaja atau paksaan atau dia meninggalkan saya dengan paksaan selama empat bulan qamariah berturut-turut atau lebih atau:

(2) saya atau wakil saya tidak memberi nafkah kepadanya selama empat bulan berturut-turut atau lebih dan dia tidak disabitkan nusyuz oleh mana-mana mahkamah syariah atau:


(3) saya melakukan sebarang mudharat kepada tubuh badannya, penganiayaan atau lain-lain darar syarie terhadapnya, dan apabila dia mengadu kepada khadi atau hakim syarie dan sabit aduannya disisi khadi atau hakim syarie dan ia memberi kepada khadi atau hakim syarie bagi pihak saya sebanyak sepuluh Ringgit Malaysia atau senilai dengannya maka pada ketika itu tertalaklah dia (nama Isteri) dengan satu talak khuluqi.




Terima Kasih Daun Keladi.
Nanti Datang Baca Lagi.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...