Love

Misi Pencarian Persalinan Raja & Ratu Sehari Dua..

www.tips-fb.com

Awal tahun 2012 aku ngan my beloved boyfee di mulakan dengan misi mencari kain utk dijadikan persalinan akad nikah kitorang..misi pencarian dimulakan dengan menerjah Alamoda / Jakel Sungai Petani..konon ada Year End Sale bagai & 2nd January tu last day nya..aku tertarik la dgn iklan kat paper yang kekononnya ada special discount utk wedding package..dlm package tu tak silap aku ada kain lace, 4m kain satin then will get free 4m kain utk baju melayu & samping = RM199.00.. okeh, bgtau kat my syg..excited gila aku nk p beli package RM199 tu..murah kot..

Sampai-sampai ja aku kat situ okeh ramai org tau..before this aku memang selalu pegi situ ngan mama..cari kain langsir bagai so aku dah tau kat mana nak cari kain utk wat baju pengantin ni..terus aku ajak my syg naik tingkat 2..laju jek aku ke partition kain-kain utk baju pengantin tu ha..tp perghh! macam kapal karam wa cakap lu..bersepah gila..tapi aku persetankan segala sepah mapah tuh..aku punya misi mau carik kain utk baju akad nikah aku & my syg..full stop..

haa~hamek kau..pilih la kain sampai terlentang..nak pilih-pilih sambil tido pun boleh sebab SA kat situ semua pakat bersila kat lantai la..hhaaiiishh~semak perut den..aku tanpa segan silunya bgtau kat 1 of SA kat situ what colour & jenis kain apa yang aku mau..dia pun godek sana sini..cari kain yang aku nak..tapi..tapi..memula aku bgtau aku nak kain warna Coral pun dia dh wat muka blur..adeh~penat dik akak google colour ni tau..haa~ meh sini akak tunjuk cmna Coral colour tu..nasib baik aku bawak veil yang aku beli kat Jalan Tunku Abdul Rahman ujung thn lepas..then dia pun, "oooo"..tanda paham la tuh..

Aku bgtau aku nak kain shiffon warna coral, lace warna hitam & kain satin utk lining colour coral jugak tp yg colour nya tak berapa terang sangat..ok..dia dalam dia sibok melaksanakan permintaan aku, aku & my syg sibuk cari-cari kain untuk baju melayu dia pulak..

P : Syg,nak tak pakai baju nikah colour nih?? *sambil tunjuk warna coral*
L : Ehmm~taknak la.. *dalam hati ckp.. "tak jantan la pakai warna ni.."*
P : Ok..pakai baju melayu warna hitam nak?
L : Eh~ takkan akad nikah pakai baju warna hitam? takpa kita tengok dulu warna mana yang boleh match dengan coral colour tu k..
P : Ok..
Lepas SA dh siap potong-potong kain suma..aku ngan my syg still tak jumpa warna yang betul-betul bekenan..kami decide utk baju melayu nak warna silver tp taknak yang terlalu gelap..hee~yes..aku tau warna baju kami tak sepadan.. tapi tak apa..teruskan mencari dulu..rombakan boleh di buat di kemudian hari..sebab tu kena wat preparation awal-awal..ye dop?? =) ..akhirnya, warna-warna silver kat Alamoda tu tak da yang dapat menarik hati my syg..ok..beli kain utk aku ja dulu..so hasil belian aku..
1m setengah kain exclusive lace
4m setengah kain shiffon
4m kain satin
Total price suma RM6**.50..
Itu kain utk aku sahaja..belum kain baju melayu lagi..menyesal pun ada gak tapi aku puas hati la jugak.. *ayat penyedap hati padahal menyesal gila* T________T .. ye la mahal kot RM6**++ bajet retis la kau..dah dapat resit baru aku tau harga utk kain lace yang aku tergila-gilakan sangat tu 1m = RM270 nok..aku amik 1m setgh = RM405.00..gulpp~

Moral of the story, sila tanya dulu harga utk semeter kain sebelum membeli ye..jangan main taram beli je pastu menyesal tak sudah..tp my syg ckp, tak yah la menyesal sekali seumur hidup..bukan selalu pun..mama aku pun cakap benda yang sama..tenang sket hati aku..

Hasil belian kami berdua..

Lepas bayar smbil menangis dlm hati kitorg laju-laju menuju ke Gulatis plak..nak carik bju cik abg syg sayee la..so jumpa..akutak kasik dia amik kain baju melayu 1m RM20~30++..tak gamak aku..aku pakai kain memahal dia pakai kain murah..so my syg dh terbekenan dengan warna dark grey..so trus mintak 5m & SA Gulatis tu potong & byr..hrga kain bju melayu my syg bru hmpir separuh harga kain aku..aku tak puas hati la..ehmm~tp syg ckp, "tak apa.." gila cool okeh syg aku!

Ni la kain utk baju melayu ksygan sayee..bukan jenis kain shining tau..bukan satin..ntah jenis apa ntah tp aku suka!

Nak tau Coral colour cmna eh?? ni ha..pd aku dia mcm gabungan orange & pink..yang hitam tu la kain lace mahal haktuihh tu..

Kepada B2B sekalian sila JANGAN contohi sikap kurang bijak aku ya..walaupun sekali seumur hidup tapi tu bukan alasan utk membazir & berhabis. Dah~jadikan kekurangan bijak aku ini sebagai pengajaran..akan tetapi aku telah mendapat idea yang hebat tau..akan berlaku rombakan dlm persalinan baju nikah aku nanti..so tunggu ye.. =)

Intan Norazam..kau ilham ku & mengembalikan kebijaksanaan aku..
hee~


Terima Kasih Daun Keladi.
Nanti Datang Baca Lagi.

2 comments:

kEtENangan said... Click To Reply!

salam dear.. cantik. blh sye dptkan mklumat tukang jahit area sg.petani dear. sal.sabhah0690@gmail.com
0193236317
tq dear

Anonymous said... Click To Reply!

salam.. blh sye dptkan mklumat tukang jahit tu?

utk baju rm180 2 helai dear :)

sal.sabhah0690@gmail.com
0193236317

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...