Love

Product Review : My Daily Skin Care

www.tips-fb.com

Ada yang tanya, saya guna produk skin care apa? kulit muka saya tak ada jerawat pun..nampak gebu ja..gebu ke??uhuu~ So, arini saya nak review sikit produk skin care apa yang saya guna untuk daily usage..produk penjagaan kulit saya biasa-biasa ja..tak mampu nak pakai yang mahal-mahal.. ◠‿◠

Sumber: Google

1st sekali, saya akan cuci muka dengan pencuci muka Clean & Clear Clear Fairness Cleanser..sebijik macam gambar kat atas la..yes! bajet remaja muda belia nok..wawawa~actually, dr zaman skolah menengah lagi saya pakai Clean & Clear ni tau sampai la dh kertu nih..heehhehe~dah serasi sangat dengan this facial foam..penah tukar ke brand lain tp kulit muka rasa sangat kering then ada la mini-mini jerawat timbul..walaupun mini saya tetap tak suka..huu~

After that, lepas mandi pagi-pagi saya mesti sapu Olay Total Effects ke muka..pasal this product saya dah penah review sebelum ni..so click {LINK} untuk baca okeh..

Then, sebelum breakfast saya akan amik Collagen. Korang mesti penah dengar kan pasal Catalyst Collagen?? Kalau tak tau & nak tau korang bleh terjah website Catalyst ye..Collagen ni sangat bagus untuk kulit..Antaranya :
  • Mencerahkan Kulit dan Mencantikkan Kulit Wajah
  • Mengurangkan Pigmentasi/ Bekas2 Hitam / Jeragat di Muka
  •  Meningkatkan Kadar Kelembapan dalam Kulit
  • Mengurangkan Garis-garis Halus dan Tanda2 Penuaan
  • Melicinkan dan Menggebukan Kulit
  • Membuat Kulit / Tona Wajah Sekata
  • Mengembalikan Bentuk Badan & Struktur Tubuh
  • Menghilang/mengurangkan garisan kedut halus terutama di bawah mata
  • Mencerahkan kulit dari dalam dan menghilangkan pigmentasi
  • Menghilangkan jerawat dan memudarkan parut jerawat dari wajah
  • Mencantikkan badan dan menghilangkan geleber kulit

Tiap-tiap pagi saya akan makan collagen ni dulu sebelum breakfast..collagen ni dalam bentuk serbuk..rasanya sangat sedap tau..rasa oren cmtu..masam-masam manis..saya letakkan atas lidah, hisap & minum air suam..sehari 1 sachet ja..harga untuk sekotak Catalyst Collagen ni RM59.90..sekotak ada 15 sachet that's mean sebulan saya perlukan 2 kotak untuk dos harian kulit saya..
    Catalyst Collagen
    RM59.90
    Selalunya beli dari K.Hanita Jaafar yang semakin
    cantik & vogue lepas
    menggunakan produk Cataslyst..

Lepas breakfast, saya akan amik Catalyst Virgin Coconut Oil (VCO) & Shaklee Vitamin E..Untuk produk Catalyst semua sumbernya saya dapat dari K.Hanita Jaafar..dulu saya just beli & guna then lepas dah berpuas hati dengan kesannya saya terus jadi agen..wee~

Okeh, saya elaborate pasal VCO dulu eh..VCO yang saya amalkan ni jenis softgel..sehari saya just telan 2 capsules ja..Kebaikan VCO adalah seperti berikut :

Untuk kegunaan luaran :
1 . Dapat membantu mengurangkan berat badan .
2 . Menghasilkan tenaga segera&sentiasa segar
3 . Melembut dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit
4. Sangat bagus untuk masalah jerawat&jeragat serta parut2 lama
5. Mengatasi masalah kulit berminyak

Untuk kegunaan dalaman :
1 . Mencegah risiko penyakit jantung&kadar kolestrol yg tinggi
2 . Memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin dan asid amino
3 . Melegakan pernafasan
4 . Melawaskan pembuangan air besar dan air kecil
5 . Mengurangkan keadaan mudah lapar
6. Melancarkan kitaran haid& menyeimbangkan hormon
7. Sebagai agen pelincir dalam hubungan suami-isteri

Selain dalam bentuk capsule, VCO ni ada gak dalam bentuk liquid..fungsinya adalah sama just jenis saja yang berbeza..yang liquid saya gunakan untuk sapukan ke kulit muka..bleh gak sapukan ke seluruh badan..memang kulit akan rasa lembut sangat lepas sapu VCO jenis liquid ni tau..bagi yang tak boleh telan jenis capsule, VCO liquid ni boleh di ambil 2 sudu setiap hari..

 Catalyst Vco Softgel & Liquid
RM39.90..
harga untuk 2-2 jenis adalah sama..
Sebotol ada 60 biji utk capsule,
Consume utk sebulan..

Shaklee Vita-E Complex
RM149 per bottle..

Untuk produk kat atas ni memang agak mahal tp bleh tahan selama 4 bulan..sebotol ada 120 capsule..sehari just amik sebiji sahaja ok..untuk this product saya beli dari Sis CPM Nurhaliza..mommy beranak 3 tp sangat cantik macam budak lpas SPM..uhuu~sangat kagum dengan kecantikan dia okeh..kepada sesapa yang ada masalah kulit bleh visit her blog ye..dia ada jual produk-produk skin care dari jenama Shaklee..siap consultkan you lagi if skin you bermasalah..Saya dah makan vit.E ni around 3 month dah & sangat berpuas hati..kulit lebih cantik & moist..betul..tak tipu..alaa~RM149/120 biji = RM1.24 sehari..nak cantik kan..anggap la ia sebagai 1 pelaburan..hee~

Wajah saya sebelum menggunakan kombinasi
kesemua produk di atas. Parut jerawat bersepah
walaupun hanya mini-mini sajee..saya nih jenis
yang tak bleh tengok jerawat, asyik nak picit..
kekadang sampai berdarah-darah padahal
jerawatnya secoet ja pun..

Latest me..
Selepas penggunaan kombinasi kesemua produk..
kulit lebih fair & parut jerawat pun seolah-olah terhapus
walaupun sebenarnya ada lagi tp so so ja la kan..
Gambar ni tak edit okeh you olls.. =)

Sharing is Caring kan,darls?? ✿◠‿◠
Sekian~


Terima Kasih Daun Keladi.
Nanti Datang Baca Lagi.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...