Love

Pencarian Barang-barang Untuk Bekas Hantaran

www.tips-fb.com

Assalamualaikum~
Selagi tak settle majlis perkahwinan saya ngan En.Tunang, selagi tu la kitorang dok sibok ngan preparation..duit pon keluar laju ja macam air..haaiii~tapi tak pa la..bukan selalu kan..once in a life time..

Ahad lepas saya 1 family kuar pegi cari barang-barang untuk hiasan bekas hantaran..barang-barang hantaran saya ngan En.Tunang dah setllekan dah seminggu sebelum tu..antara yang menjadi subjek utama untuk dihunting ahad lepas op koz bekas hantaran, bunga canga, ribbons & benda-benda kecik-kecik yang ntah hapa-hapa tapi sebenarnya memainkan peranan gak untuk merealisasikan bekas hantaran yang wow nanti..hee~hantaran untuk kedua-dua belah pihak adalah DIY oleh my sis nanti..
wat sendiri ni senang..kita nak macam mana, budget banyak mana kita sendiri yang tentukan..betul x??

Memang boleh meroyan bila tengok bunga banyak-banyak
macam ni kan u olls..sumanya awesome..mcm nak menangis tengok sebab
tak mampu nak beli semua bunga-bunga tu..huu~

ohh~lupa plak..suma bunga kat kedai ni adalah
artificial flowers ja..saya memang taknak gunakan
fresh flowers sebab rasa macam membazir ja spend money untuk
beli fresh flowers tp tak bleh bertahan lama..tp kalau artificial flowers
bleh guna balik untuk hias-hias rumah saya ngan En.Tunang nanti..ehee~

boleh korang bayangkan bila ada 3 orang budak ni dalam
1 masa..memang tak larat nak kepung..sorang berlari sana sini..
sorang asyik dok petik bunga bajet macam dok kat Cameron Highland
yang sorang lagi asyik suruh snap gambar dia..haaiiihh~tp diorang
ber3 memang comel kan.. :)

Si Batrisyia ni mmg gila camera..
mana ja dia p asyik nk orag snap pict dia..
haiii~kecik-kecik dah bajet model..kui~kui~

lagi 2 orang ni, si Aqil ngan Si Damia..
tengok kat tgn Mia..ntah bunga apa ntah dipetiknya sesuka
hati..wat kedai tu macam kedai mummy dia..
yang si Aqil ni asyik berlari sana sini..rasa macam nak tinggal ja
bebudak ni kat kedai ni tp nasib baik comel so x jadi tinggal..miahahaha~

napa ntah suka ngan combination colour light purple & dark purple nih..
santek kan??

Bekas hantaran yang di beli..
tak tau la murah ka tak..harga sebenar RM22.90 per pcs
tp lepas dscount kitorang dapat 19.90 per pcs..ok la kot..
kitorang beli 3pcs jenis yang bulat, 3pcs utk jenis 4 segi tu..
memula tak plan pon nk beli sbb officemate saya, Fatin nk pinjamkan
bekas hantaran dia tp mama cakap baik beli, nanti adik-adik saya bleh guna
balik..ok..menurut perintah..bought!

Hasil belian..
Oh ha, lupa plak semua brg2 ni saya beli kat WS Handicraft Sdn. Bhd.
ntah berapa kali ntah pegi ke kedai ni..dari nak bertunang lagi memang
beli barang-barang wedding handicraft kat situ..murah pon murah..
lagi-lagi bila dah ada member card..so harusla dapat discount..
jimat di situ..ahaks!

Ribbons, shredder paper, bekas hantaran, artificial flowers,
bunga manggar, masking tape, bunga telur & etc.

Bunga telur ni tak da pon dalam list untuk dibeli
asalnya tapi mama cakap nak sponsor so saya ok sajee..
Harga sebenar utk 50pcs = RM52.60 tapi lepas
discount 50%, mama cuma bayar dengan harga RM26.30..
Murah tak?? dah la cantik..ala-ala vantage gitew..
i likeee!!
Thank you mama!

Red & white roses..
artificial sajee but nice isn't it??

Mia suka & geram ngan bunga yang bulat-bulat
tuh..kalau di biarkan confirm masuk mulut punya..
sedap kot..

For the next step nanti saya story lagi na..
bekas hantaran dah siap dah..adik saya yang buatkan..
puas hati!
tak boleh la tunjuk lagi..kang hilang seri pulak..
saya tak mampu nak upah orang watkan hantaran lagipon saya ni
banyak songeh sikit..susah orang nak paham apa yang saya nak..
kang tak kena ngan apa yang saya nak lagi susah..hee~
bila adik sendiri wat senang, kitorang macam sekepala..
dia paham apa yang saya nak..
nak wat sendiri tak pulak kan saya nih..hee~
tak da masa la u olls..balik keja dah penat.. *alasan*
untill then..daa!


Terima Kasih Daun Keladi.
Nanti Datang Baca Lagi.

2 comments:

Mimi said... Click To Reply!

Kedai nih ade kt mne ye?

::eLeya:: said... Click To Reply!

Kedai nih nama WS Handicarft..ada kat area Pekan Baru SP..dekat2 ngan skolah Khir Johari tu..1 lrg ngan Public Bank..Got it?? =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...