Love

My 1st Pregnancy Experience ♥

www.tips-fb.com

Baru ada rasa-rasa nak menaip lebih sikit dari biasa..hee~asyik copy paste info dari blog orang ja kan..harini ada rasa nak story pasal experience diri sendiri sepanjang dah “berisi” nih..ya seperti yang sedia maklum, dengan izin Allah, hasil cinta saya dan suami berdegup jantung si kecil dalam rahim ni..Alhamdulillah..syukur ya ALLAH.. =)
Baru tau apa rasanya bila diri sendiri pregnant..apa rasanya bila tengok hubby melompat-lompat excited bila tau saya pregnant..apa rasanya bila alahan di awal kandungan..apa rasanya bila orang disekeliling kita lebih care & rasa sangat disayangi..indahnya! Alhamdulillah ya Allah atas segala nikmatMu pada hambaMu yang hina ini..
 
Kalau dikira dari tarikh last period saya, due date untuk deliver is 1st April 2013..tp kita tak tau perancangan Allah kan..kita just boleh estimate tarikh itu, tarikh ni..pegi scan kat doctor ni bgtau date mcm ni, doctor lain macam lain pulak..so far, saya dah dapat 3 date untuk deliver tp insyaAllah yang pasti awal April tahun depan..doakan saya ok,sayang-sayang sekalian.. =)
Ada yang cakap saya bunting pelamin..tapi sebenarnya tak..saya free sebulan ja..then lepas tu dah ada isi..ehem~ehem~saya ngan hubby memang sangat-sangat berharap kitorang akan cpt-cpt dapat baby..& saya selalu berdoa untuk bunting pelamin sebab sebelum nikah saya baru ja lepas period so chances untuk pregnant secepat mungkin adalah tinggi tp sebelum majlis sambut menantu 30 Jun 2012 tu saya dah period..time tu memang sedih + frust gila ok sebab terlalu berharap kan..tau ja dah period, saya menangis ok..kat hubby pon saya hampir-hampir menangis sebab sedih sangat..tp hubby cakap, belum ada rezeki kita..insyaAllah ada nanti tu..time dia ckp mcm tu dalam hati ni sangat-sangat touching ok..saya tau dia pon frust tp biasa la lelaki tak tunjuk la sangat..
 
Masuk bulan July hampir-hampir ngan date nk datang period saya berdebar-debar..ye la xnak period datang..hee~bleh cmtu? Actually bukan apa, just taknak frust lagi..tp saya langsung tak berhenti berharap..tak putus-putus doa supaya dikurniakan zuriat secepat mungkin..period saya jenis yang datang tetap every month kalau nak lari pon sehari dua ja..bila dah 2 3 hari melepasi tarikh period untuk that month w.out period..tak tau la nak bgtau apa rasa..hee~tolong jgn jadi macam saya ok..terlalu berharap..saya tau kalau saya period gak bulan tu memang saya akan frust yang amat-amat..sebab dah over excited kot..lepas seminggu saya tergerak nak text my ex-classmate, Dr. Ayesha Siddiqa..msgnya cam kat screenshot nih.. >.<’
 

 
hee~camtu la..then bgtau hubby nk pegi beli pregnancy test kit cepat-cepat..x sabar sangat dah time tu tp hubby cakap, "sabar..jangan excited sangat..nanti frust lagi.."then..ok..fine..tnggu 2 3 hari lepas tu baru pegi beli pregnancy test kit..awal-awal tu dah Google which pregnancy test kit brand is the best..macam-macam brand & testimoni dari bloggers saya dapat & at last Clear Blue Digital menjadi pilihan..gara-gara terpengaruh ngan si Fasha Sandha la nih..huhu~plus, saya ni jenis yang bencikan ketidak pastian..nak tau apa-apa sampai boleh-boleh..masuk Watson kat Central Square SP xdak..suma jenis UPT yang bleh nampak double line biasa tu ja..xnak la..tnya SA kat situ, dia macam blur ja..then laju-laju pegi Guardian plak..trus tnya SA & that girl trus tunjuk apa yang saya nak..xcakap banyak trus mintak hubby bayarkan..& know wht, lepas beberapa langkah ja kitorang gerak dari kaunter tu SA-SA kat Guardian tu pakat dok belek-belek Clear Blue Digital macam yang saya beli tu..hee~bleh plak camtu..maybe diorang pon tak penah tau ada yang jenis digital cmtu..saya pon tak tau..tp si Fasha Sandha la wat saya tau pasal benda alah nih..
 
Keesokkan paginya, sebelum sahur lepas bagun dari tidur cepat-cepat pegi toilet sebab nak check either i'm pregnant o not..hee~hubby tengok ja gelagat i ok..lepas tengok kat digital screen tu, rasa macam nk lompat tinggi-tinggi..terus jerit-jerit panggil hubby..hee~hubby pon apa lagi, melompat-lompat la siap amik dgcam semata-mata nak snap gambar keputusan UPT tuh..hahaha~memang kelakar bila diingatkan balik..
 
 
nampak tak tertera "Pregnant 3+" kat situ? means, time ni kandungan saya dah 3 weeks ++ .. Alhamdulillah..haa~bg yang nak tau price benda alah ni sedikit mahal around RM26++ if compared to pregnancy test kit yang biasa tu tp tak kisah la berapa harga pon asalkan keputusan yang saya dapat tu adalah pasti..hee~banyak yang saya tengok beli pregnancy test kit smpai 4 5 brand sebab tak pasti yang keputusan kat pregnancy test diorang tu sahih or tak..hee~membazir gak kan..
 
ok la..nanti ada masa saya akan kongsikan pengalaman 1st trimester & alahan yang saya dah rasa sepanjang pregnant nih..sabar ye sayang-sayang ku..
untill then..pray for me & baby ya..daa~ =)
 
 


Terima Kasih Daun Keladi.
Nanti Datang Baca Lagi.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...